Een onvoorziene gebeurtenis? Wijzig uw reis kosteloos.

Een onvoorziene gebeurtenis? Wijzig uw reis kosteloos.
© Pixaboy on Pexels
U hebt er vorig jaar van genoten. Dus u viert dit jaar Kerstmis opnieuw in de zon! U zit op de trein naar de luchthaven wanneer die plots in the middle of nowhere stopt. Het verdict: een probleem met de bovenleiding. De uren kruipen voorbij en er komt maar geen beweging in. Wanneer de trein dan eindelijk weer in gang schiet, is het dan ook al te laat: u komt bij de incheckbalie en daar krijgt u te horen dat uw vliegtuig al in de lucht hangt. Het leven is niet eerlijk! En alsof het nog niet erg genoeg is, kunt u uw tickets niet laten terugbetalen en heeft u ook het hotel al betaald. Wat nu gedaan?
Een onvoorziene gebeurtenis

Het leven heeft soms onaangename verrassingen in petto. Soms is er niet veel nodig om al uw plannen te dwarsbomen. En toch wil u die ene reis waar u maandenlang voor heeft gespaard niet zomaar opgeven. Hoe komt u hier dan uit?

Met de Reisannuleringsverzekering van Ethias  kunt u uw reis zonder meer annuleren en krijgt u de bedragen die u al hebt betaald terug, net als de eventuele annulatiekosten die uw reisorganisatie, het hotel of het verhuurbedrijf u vragen. We leggen hier uit welke stappen u moet volgen.

Alternatief: wijzig uw reis

U gaat scheiden, krijgt uw ontslag of uw kind valt en breekt zijn been of moet zijn examens overdoen? U kunt in heel wat situaties voor verrassingen komen te staan. En u kunt dus niet op reis vertrekken zoals gepland. U moet uw plannen veranderen en beslist om enkele dagen later te vertrekken, uw reis een paar weken uit te stellen, uw verblijf in te korten, het aantal reizigers te veranderen of nog iets anders? Het kan allemaal! Alle kosten die u door die wijziging maakt, betaalt uw verzekering terug. Kijk snel op pagina 6 voor de lijst met situaties die de Reisannuleringsverzekering dekt.

Worden alle kosten terugbetaald?

U gaat scheiden, krijgt uw ontslag of uw kind valt en breekt zijn been of moet zijn examens overdoen? U kunt in heel wat situaties voor verrassingen komen te staan. En u kunt dus niet op reis vertrekken zoals gepland. U moet uw plannen veranderen en beslist om enkele dagen later te vertrekken, uw reis een paar weken uit te stellen, uw verblijf in te korten, het aantal reizigers te veranderen of nog iets anders? Het kan allemaal! Alle kosten die u door die wijziging maakt, betaalt uw verzekering terug. Kijk snel op pagina 6 voor de lijst met situaties die de Reisannuleringsverzekering dekt.

Een vlucht of hotel wijzigen of herboeken? Maak u geen zorgen over de kosten.
Ben ik verplicht om hetzelfde hotel te houden?
Nee, u kunt echt alles veranderen: de luchtvaartmaatschappij, uw verblijfplaats, de duur van uw verblijf, de vertrek- en terugkeerdatum, de naam van de persoon die met u meereist ... en zelfs de bestemming! Let wel op de kosten van al deze veranderingen en de terugbetaallimiet zoals we eerder al hebben uitgelegd. In sommige gevallen is het zelfs beter om te annuleren en een nieuwe reis te boeken met het geld dat u terugkreeg.
Welke stappen volgt u?
  1. Voer zelf de wijzigingen door.
    Bewaar alle nuttige documenten: uw oude en uw nieuwe reservatie, de gedetailleerde facturen, de betalingen die u deed en de wijzigingskosten die de dienstverlener factureerde. Opgelet: deze wijzigingen moeten gebeuren vóór u op reis vertrekt.
  2. Breng Ethias snel op de hoogte.
    Bel ons op het nummer 011 28 28 28. Daarna hebt u 8 dagen de tijd om ons uw schriftelijke verklaring per post te bezorgen op dit adres: Ethias, Dienst 2275, Prins Bisschopssingel 73, 3500 Hasselt. U kunt uw verklaring ook mailen naar ethias.assistance@ethias.be.

    In die verklaring legt u ons duidelijk uit om welke redenen u uw reis gewijzigd hebt. Voeg ook de nodige bewijsstukken toe zoals een medisch attest, overlijdensakte, officiële oproeping, aanrijdingsformulier, vertragingsattest van de trein...Voeg daarnaast alle facturen en betaalbewijzen toe. Vergeet uiteraard niet om alle andere informatie te vermelden die nodig is voor de verwerking van uw dossier zoals uw naam, contractnummer, bankrekeningnummer enz.
  3. Uw dossierbeheerder bij Ethias contacteert u zo snel mogelijk.
Meer weten?
Vond u dit artikel interessant?
Bedankt voor uw feedback.