011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Een onvoorziene gebeurtenis? Wijzig uw reis kosteloos.
Image(s) licensed by Unsplash Image
U hebt er vorig jaar van genoten. Dus u viert dit jaar Kerstmis opnieuw in de zon! U zit op de trein naar de luchthaven wanneer die plots in the middle of nowhere stopt. Het verdict: een probleem met de bovenleiding. De uren kruipen voorbij en er komt maar geen beweging in. Wanneer de trein dan eindelijk weer in gang schiet, is het dan ook al te laat: u komt bij de incheckbalie en daar krijgt u te horen dat uw vliegtuig al in de lucht hangt. Het leven is niet eerlijk! En alsof het nog niet erg genoeg is, kunt u uw tickets niet laten terugbetalen en heeft u ook het hotel al betaald. Wat nu gedaan?
Een onvoorziene gebeurtenis
Het leven heeft soms onaangename verrassingen in petto. Soms is er niet veel nodig om al uw plannen te dwarsbomen. En toch wil u die ene reis waar u maandenlang voor heeft gespaard niet zomaar opgeven. Hoe komt u hier dan uit?
Met de Reisannuleringsverzekering van Ethias kunt u uw reis zonder meer annuleren en krijgt u de bedragen die u al hebt betaald terug, net als de eventuele annulatiekosten die uw reisorganisatie, het hotel of het verhuurbedrijf u vragen. We leggen hier uit welke stappen u moet volgen.
Alternatief: wijzig uw reis
U gaat scheiden, krijgt uw ontslag of uw kind valt en breekt zijn been of moet zijn examens overdoen? U kunt in heel wat situaties voor verrassingen komen te staan. En u kunt dus niet op reis vertrekken zoals gepland. U moet uw plannen veranderen en beslist om enkele dagen later te vertrekken, uw reis een paar weken uit te stellen, uw verblijf in te korten, het aantal reizigers te veranderen of nog iets anders? Het kan allemaal! Alle kosten die u door die wijziging maakt, betaalt uw verzekering terug. Kijk snel op pagina 6 voor de lijst met situaties die de Reisannuleringsverzekering dekt.
Worden alle kosten terugbetaald?
Ja, zolang u alle voorwaarden in acht neemt. Maar het bedrag van de tussenkomst is niet helemaal onbeperkt. De kosten van de wijziging mogen niet hoger zijn dan de annulatie van de reis en niet hoger dan het maximale terugbetalingsplafond van 3.000 euro per persoon (tot 3 reizigers), 10.000 euro voor een gezin van 4 tot 6 personen of 12.500 euro voor meer dan 6 personen.
Image(s) licensed by Ingram Image
Ben ik verplicht om hetzelfde hotel te houden?
Nee, u kunt echt alles veranderen: de luchtvaartmaatschappij, uw verblijfplaats, de duur van uw verblijf, de vertrek- en terugkeerdatum, de naam van de persoon die met u meereist ... en zelfs de bestemming! Let wel op de kosten van al deze veranderingen en de terugbetaallimiet zoals we eerder al hebben uitgelegd. In sommige gevallen is het zelfs beter om te annuleren en een nieuwe reis te boeken met het geld dat u terugkreeg.
Welke stappen volgt u?
1) Voer zelf de wijzigingen door.
Bewaar alle nuttige documenten: uw oude en uw nieuwe reservatie, de gedetailleerde facturen, de betalingen die u deed en de wijzigingskosten die de dienstverlener factureerde. Opgelet: deze wijzigingen moeten gebeuren vóór u op reis vertrekt.
2) Breng Ethias snel op de hoogte.
Bel ons op het nummer 011 28 28 28. Daarna hebt u 8 dagen de tijd om ons uw schriftelijke verklaring per post te bezorgen op dit adres: Ethias, Dienst 2275, Prins Bisschopssingel 73, 3500 Hasselt. U kunt uw verklaring ook mailen naar ethias.assistance@ethias.be.
In die verklaring legt u ons duidelijk uit om welke redenen u uw reis gewijzigd hebt. Voeg ook de nodige bewijsstukken toe zoals een medisch attest, overlijdensakte, officiële oproeping, aanrijdingsformulier, vertragingsattest van de trein...Voeg daarnaast alle facturen en betaalbewijzen toe. Vergeet uiteraard niet om alle andere informatie te vermelden die nodig is voor de verwerking van uw dossier zoals uw naam, contractnummer, bankrekeningnummer enz.
3) Uw dossierbeheerder bij Ethias contacteert u zo snel mogelijk.
Meer weten?
Ontdek de voordelen van de Reisannuleringsverzekering van Ethias>
Jaarlijkse of tijdelijke verzekering? Dat kiest u zelf!>
Moet u uw reis annuleren? Hoe krijgt u uw geld terug?>
De annulatieverzekering van uw touroperator: een goede deal … of toch niet? Wij vergeleken voor u>