011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U kunt niet meer op vakantie vertrekken. Hoe krijgt u de kosten terugbetaald?
Image(s) licensed by Unsplash Image
Uw vakantie valt in het water. Doodjammer. U was nog zo blij om met uw gezin op reis te vertrekken. Wat nu? Uw reis opgeven is al erg genoeg dus in de factuur hebt u helemáál geen zin. Gelukkig sloot u een annulatieverzekering af voor dit soort onvoorziene omstandigheden.
U moet uw reis annuleren.
Het leven zit vol verrassingen die u kunnen verhinderen om op reis te vertrekken.
Een geweigerd visum. Een boom die op uw huis valt. Uw jongste die zijn been breekt tijdens de karateles. Een tiener met herexamens. Een baas die u ontslaat. Een auto die de geest geeft. Uw grootvader die plots overlijdt.
Hoe u het ook draait of keert, u hebt geen keuze: u moet annuleren.
En u wilt uw geld terugkrijgen.
In al deze situaties kunt u rekenen op deze Reisannuleringsverzekering.
(Ja, u mag weer opgelucht ademhalen. ☺)
Deze verzekering vergoedt alle reeds gemaakte kosten: van de reservatiekosten, de vliegtuigtickets en de excursiekosten tot alle kosten die u vooraf betaalde (een all-in verblijf bijvoorbeeld).
Rekent uw reisbureau of een andere dienstverlener (zoals een autoverhuurder) u annuleringskosten aan? Wel, ook die zijn gedekt.
> Herlees uw contract of kijk of de Reisannuleringsverzekering van Ethias in uw geval tussenkomt.
Welke stappen volgt u?
Bij sommige dienstverleners mag u gratis annuleren. Bij anderen nemen de kosten toe naargelang de aanvangsdatum nadert. Hoe langer u wacht, hoe meer geld u verliest. Psst: houd alle facturen goed bij. Die moeten vermelden: de datums, de bestemming, de service, de oorspronkelijke prijs en het bedrag van de annulatiekosten.
U hebt 8 dagen om uw schriftelijke verklaring naar dit adres te sturen: Ethias, Service 1275, Prins-Bisschopssingel 73, 3500 Hasselt.
Vermeld in deze verklaring duidelijk de redenen waarom uw reis geannuleerd werd. Voeg uw bewijsmateriaal toe: medisch attest, kopie van de C4, overlijdensakte, officiële oproeping, aanrijdingsformulier ...
Voeg ook alle ondersteunende facturen, betalings- en annuleringsbewijzen toe (vliegtuig, hotel ...). En vergeet ook niet alle praktische informatie voor uw dossier te vermelden: uw contractnummer, naam, bankrekeningnummer ...
Welke vergoeding mag u verwachten?
Maximum € 3.000 als u alleen reist.
Maximum € 6.000 als u als koppel reist.
Maximum € 9.000 voor een gezin van 3 personen.
Maximum € 10.000 voor een gezin van 4 tot 6 personen.
Maximum € 12.500 voor een gezin van meer dan 6 personen.
Wat betreft de franchise ... nu ja, die is er niet. Weer een zorg minder. ☺
Opgelet voor de wachttijd!
Controleer de aanvangsdatum van uw Reisannuleringsverzekering. Want u moet rekening houden met de wachttijd tussen de startdatum van uw contract en het moment waarop u gedekt bent. Die wachttijd is 30 dagen voor een jaarcontract en 7 dagen voor een tijdelijke formule.
Meer dan 30 (of 7) dagen na de startdatum van uw verzekeringspolis kunt u dus perfect een reis annuleren.
U wilt uw reis liever uitstellen?
Uw Reisannuleringsverzekering laat dit toe. Stel u voor: u annuleert uw reis niet, maar u wijzigt de vertrekdatum of u vervangt de persoon die niet meer kan meereizen. Dat kan perfect. Kijk hier voor een gedetailleerde uitleg.
En wat als u al vertrokken bent en u moet uw reis onderbreken?
Dat hangt af van het contract dat u bij Ethias tekende. Jaarcontracten dekken automatisch reisonderbrekingen. Maar bij tijdelijke formules is dit een optie. Tip: herlees uw contract en check of u deze aanvullende garantie hebt aangevinkt.
Is dit het geval? Dan vergoedt Ethias de resterende dagen als u uw reis moet onderbreken door een onvoorziene gebeurtenis: een repatriëring na een ziekte of ongeval, een ziekenhuisopname of overlijden van een familielid van de 1e graad, een ernstig ongeval bij u thuis (zoals een brand), schade veroorzaakt door een storm of aanzienlijke waterschade.
Nog meer weten?
Een reis in het vooruitzicht?
Bereid u voor op het onverwachte met onze Reisannuleringsverzekering >
Jaarverzekering of tijdelijke? U kiest >
Is de verzekering van uw kredietkaart voordeliger dan die van Ethias?
Best even vergelijken >