011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Autopech in het buitenland?
Daar is de pechverhelper al!
Image(s) licensed by Ingram Image
Daar staat u dan ... Onderweg naar een prachtige archeologische site begeeft uw wagen het plots. U krijgt de motor niet meer aan de praat. Erger nog: er komt zelfs rook uit de motorkap. Dat voorspelt niet veel goeds. Gelukkig kunt u rekenen op een goede ziel die uw wagen naar de kant van de weg duwt. En op Ethias Assistance Car & Family, natuurlijk. Want ook wij laten u niet in de steek.
Hallo, Ethias Assistance?
Waarschuwingslichten aan: check. Passagiers in veiligheid: check. Fluohesje aan: check. Gevarendriehoek op de juiste afstand om andere bestuurders te waarschuwen: check. Dan is het nu tijd om de situatie te analyseren en alle info te verzamelen om Ethias Assistance te bellen.
1. Wat zijn uw nummerplaat en uw contractnummer bij Ethias Assistance?
2. Waar bevindt u zich precies?
Om uw exacte locatie te bepalen, kunt u bijvoorbeeld gebruikmaken van Google Maps.
3. Wat is er aan de hand en wat is de oorzaak van het probleem?
Begint er plots een rood controlelampje te knipperen op uw dashboard? Hebt u een lekke band? Is de brandstof op? Of hebt u de foute brandstof getankt? Misschien hebt u wel iets abnormaals gemerkt, zoals rook of een vreemd geluid? Doet uw batterij het nog wanneer u aan de contactsleutel draait? Al die elementen zijn belangrijk: zo kan ons team bepalen welk type pechverhelper u nodig hebt.
4. Hebt u de gegevens van uw verblijfplaats bij de hand?
Die gegevens zijn namelijk nuttig wanneer uw wagen niet meteen kan worden getakeld. Dan moeten u en uw passagiers naar uw verblijfplaats worden gebracht.
5. Bel ons Customer Center op het nummer 011 28 28 28.
Ons team staat dag en nacht voor u klaar, het hele jaar door. Zo bent u altijd zeker dat u iemand aan de lijn krijgt die u helpt en een pechverhelper stuurt.
Ethias Assistance Car & Family laat u ook op vakantie niet in de steek!
Bij autopech of een ongeval in België of (geografisch) Europa
sturen wij gratis en zo snel mogelijk een pechverhelper langs.
Zelfs bij een lekke band. En kan uw auto niet ter plaatse worden hersteld?
Dan brengen we hem naar een garage vlakbij waar hij wel hersteld kan worden. Met de formule Car & Family Plus krijgt u trouwens 5 dagen een vervangwagen.
10 vragen die ons vaak worden gesteld ...
> Neemt er iemand op wanneer ik Ethias midden in de nacht bel?
Uiteraard. Ons team staat het hele jaar door voor u klaar, dag en nacht. Er is dus altijd een medewerker beschikbaar aan de andere kant van de lijn. Zelfs midden in de nacht. Ons team volgt uw dossier op van het begin tot het einde én zorgt ervoor dat u de gepaste hulp ter plaatse krijgt.
> En ter plaatse, wie helpt me daar?
Ethias werkt met een uitgebreid netwerk van lokale partners die ook zelf de nodige contacten hebben om u uit de nood te helpen. Een takelwagen? Of een garage die gespecialiseerd is in uw merk? Een medisch probleem midden in de nacht? Een apotheek van wacht? Allemaal geen probleem.
> Ik spreek de lokale taal niet. Hoe moeten we dan communiceren?
Onze pechverhelpers ter plaatse spreken natuurlijk hun eigen taal. Maar vaak spreken ze ook wat Engels of Frans. En begrijpt u er toch helemaal niks van? Dan staat Ethias op elk moment klaar om te helpen.
> Hoe lang duurt het voor de pechverhelper er is?
In België, in Luxemburg en op minder dan 50 km van onze grenzen stuurt Ethias een pechverhelper binnen ongeveer 30 minuten. In het buitenland kan het wat langer duren, afhankelijk van de plaats waar u zich bevindt. Kunnen we het probleem meteen verhelpen, dan mag u onmiddellijk opnieuw de baan op. Is de herstelling wat complexer? Dan wordt uw wagen naar een garage gebracht.
> Waar brengt de pechverhelper mijn wagen naartoe?
Uw wagen wordt getakeld naar een garage in de buurt. Is er niet onmiddellijk een garage beschikbaar? Dan gaat uw auto eerst naar de opslagplaats van de pechverhelper. Als uw wagen langer dan vijf werkdagen (vanaf de volgende dag) niet kan rijden, organiseren wij de repatriëring naar de garage van uw keuze in België. Ethias neemt in elk geval de takelkosten op zich.
> Hoe geraken we zonder auto weer in ons hotel?
Uw wagen wordt naar een garage getakeld? Dan wordt u op kosten van Ethias naar uw verblijfplaats gebracht. Zo kunt u met een gerust hart uw vakantie voortzetten, tot u uw wagen weer kunt gaan afhalen in de garage. En ook dan betaalt Ethias de vervoerskosten om tot bij de garage te geraken. En had u nog geen slaapplaats? Dan betaalt Ethias ook een deel van uw verblijfskosten ter plaatse (maximaal 100 euro per nacht).
Wordt uw wagen naar België gerepatrieerd? Dan hebt u twee mogelijkheden: u beslist om onmiddellijk naar huis te gaan of u zet uw vakantie gewoon voort. In het eerste geval betaalt Ethias de retourtickets voor de trein of het vliegtuig. Kiest u er toch voor om te blijven? Dan brengen wij u op onze kosten naar uw verblijfplaats. U moet er in dat geval wel voor zorgen dat u zelf (op eigen kosten) terug in België geraakt wanneer uw vakantie erop zit.
> Mijn wagen rijdt nog. Mag ik hem laten herstellen in eender welke garage?
Natuurlijk! De herstellingskosten betaalt u zelf, dus u mag uiteraard ook zelf kiezen in welke garage u uw wagen laat herstellen.
> Krijg ik een vervangwagen als mijn wagen niet meer rijdt?
Dat hangt af van uw contract. Sloot u een Ethias Assistance Car & Family Plus af? Dan krijgt u inderdaad een vervangwagen. Kan uw wagen niet binnen de 24 uur worden hersteld? Dan zorgt Ethias voor een vervangwagen van categorie A of B voor de duur van de herstelling (maximaal 5 dagen).
> Dekt mijn verzekering ook huurwagens?
Uw Ethias Assistance Car & Family-contract is gekoppeld aan uw persoonlijke wagen. Onze dekking geldt dus niet voor huurwagens. Ook niet als u in het buitenland een wagen moet huren in afwachting van uw herstelling. Maar geen nood: autoverhuurbedrijven nemen doorgaans ook pechverhelping op in hun huurcontract.
> Ik reis met mijn wagen naar Marokko. Kan ik ook dan op bijstand rekenen?
Jammer genoeg niet. Ethias Assistance is voor voertuigen beperkt tot geografisch Europa. Bekijk hier de lijst met de 50 landen waar wij u kunnen helpen in geval van pech of een ongeval met uw voertuig. Onze bijstand voor personen geldt wél wereldwijd.
Veel meer dan enkel autopech ...
Zoals de naam al doet vermoeden, geldt Ethias Assistance Car & Family niet alleen voor autopech of ongevallen met voertuigen in België of Europa. Wij zijn er ook voor u bij medische problemen in het buitenland. Uw enkel omgeslagen toen u de Etna beklom? Aangevallen door kwallen in Cuba? Of zit uw jongste met koorts in Schotland? Ethias staat voor u klaar!
Nog enkele laatste tips voor u op vakantie vertrekt ...
Controleer de staat van uw voertuig voor u de weg op gaat. Zo kunt u immers heel wat ongemakken op vakantie vermijden! Lees hier welke 10 punten u zelf kunt controleren, zelfs als u niets van mechanica kent.
En vergeet zeker niet om het nummer van Ethias Assistance – 011 28 28 28 – op te slaan in uw gsm.
Zo moet u niet zoeken wanneer u Ethias nodig heeft.
Meer weten over Ethias Assistance ... >
Profiteer van 30 euro korting tot 31 augustus 2019 >
Lees ook ...
Autovakantie: 10 vaak voorkomende pechsituaties onderweg
Autopech: wat nu?
5 dingen die u moet doen als u een ongeval hebt in het buitenland