Etre client chez Ethias
De vraag is tegenwoordig niet meer of een entiteit aangevallen zal worden, maar wanneer dat zal gebeuren. In het tijdperk van telewerk en van de toenemende digitalisering van onze economie vinden cybercriminelen nieuwe mogelijkheden om toe te slaan. Om u te beschermen heeft Ethias Cyber Assistance ontwikkeld. Deze verzekering is een essentiële beschermingsmaatregel om uw organisatie te beveiligen.
Ze dekt de bijstandskosten in het geval van een cybergebeurtenis (cyberaanval of malware) gericht tegen uw IT-systeem.
Etre client chez Ethias
Gewaarborgde bedragen per schadegeval en per verzekeringsjaar (4 opties)
€ 5000 - € 7500 - € 10.000 - € 15.000Etre client chez Ethias
De bijstandskosten omvatten de kosten van een cyberexpert om:
- de cybergebeurtenis te onderzoeken en de oorzaak ervan vast te stellen;
- de cybergebeurtenis te bedwingen en, zo nodig, de bestanddelen ervan te verwijderen (verwijderen van malware, deactiveren van gehackte gebruikersaccounts);
- de cybergebeurtenis te documenteren en een rapport op te stellen.
Etre client chez Ethias
Er wordt geen bijstand verleend als:
- de verloren gegevens opgeslagen zijn in een infrastructuur waarover de verzekeringnemer geen controle heeft;
- er sprake is van frauduleuze financiële transacties op het internet of die verband houden met cryptomunten.
Etre client chez Ethias
Cyber Assistance is er voor u als:
1. u een trouwe klant van de Ethias-groep bent.
Een trouwe klant:
- heeft minstens één B2B-verzekering Niet-Leven bij Ethias in de volgende (hoofd)takken: arbeidsongevallen, auto, brand of burgerlijke aansprakelijkheid
- heeft bij NRB een dienst voor cyberveiligheid onderschreven voor een minimaal bedrag van
€ 2000 per jaar.
Of
Etre client chez Ethias
2. U verklaart dat:
- u wekelijks back-ups maakt van uw digitale gegevens;
- u geschikte professionele anti-malware software voor uw IT-systeem hebt geïnstalleerd, die (permanent) geactiveerd is en automatisch bijgewerkt wordt;
- u de volgende maatregelen neemt om uw IT-systeem te beschermen tegen cybergebeurtenissen, met dien verstande dat ze toereikend zijn en regelmatig bijgewerkt worden:
- sterke wachtwoorden (min. 8 tekens met een mix van cijfers, letters, speciale tekens en hoofdletters);
- systeemconfiguraties (de verbindingen met het IT-systeem zijn beveiligd en versleuteld);
- firewalls.
- u tijdens de volledige looptijd van de polis de beveiligingspatches op al uw software en/of firmware toepast en documenteert binnen de 60 dagen nadat de beveiligingspatch beschikbaar is;
- u de software of hardware die niet langer door de fabrikant wordt ondersteund binnen de 6 maanden updatet, vervangt of het gebruik ervan stopzet.
NB: bij een schadegeval komt Ethias enkel tussen als aan alle voorwaarden is voldaan.
Etre client chez Ethias
MEER INFO? EEN OFFERTE AANVRAGEN?
Om gratis een contractvoorstel, de infofiche en onze algemene voorwaarden te krijgen:
- Mail naar publiekesector@ethias.be of ondernemingen@ethias.be
- Druk op de knop 'Contacteer ons'
Lees aandachtig de infofiche en de algemene voorwaarden voor u de verzekering Cyber Assistance onderschrijft.
De verzekering Cyber Assistance is een jaarcontract onderworpen aan het Belgisch recht. Ze wordt elk jaar stilzwijgend verlengd, tenzij ze ten minste 2 maanden voor de vervaldatum van het contract opgezegd wordt.
Bent u niet tevreden?
Dan kunt u een brief sturen naar Ethias, ${LIEGE_RIVE_ARDENTE.address.streetName}$ ${LIEGE_RIVE_ARDENTE.address.houseNumberReference}$ te ${LIEGE_RIVE_ARDENTE.address.postalCode}$ ${LIEGE_RIVE_ARDENTE.address.cityName}$, of mailen naar klachtenbeheer@ethias.be.
Bij onenigheid kunt u een klachtenbrief sturen naar de Ombudsman van de Verzekeringen (www.ombudsman-insurance.be), de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel.