fr

Ethias blijft bereikbaar en roept online opnieuw op tot solidariteit tijdens overstromingen

Het noodweer dat over ons land trekt, heeft een catastrofale impact. Het is duidelijk dat de gevolgen van deze overstromingen enorm zijn. App4you is het gratis, digitale platform van Ethias, waarop vrijwilligers en mensen die hulp nodig hebben elkaar vinden. Het werd gelanceerd aan het begin van de coronapandemie, maar ook tijdens deze crisissituatie wil Ethias de Belgische bevolking steun bieden. Daarom heeft de verzekeraar het platform nu een update gegeven.

 

Kledij of dekens inzamelen, hulp met opkuisen, uitlenen van pompen om kelders leeg te pompen, voedseldonaties …De slachtoffers van de overstromingen kunnen alle hulp gebruiken.

App4you: veilig, snel, betrouwbaar

App4you is een online, platform dat voor iedereen beschikbaar is via smartphone. Vrijwilligers en mensen die hulp nodig hebben kunnen zich aanmelden. Dat kan bovendien uiterst veilig via itsme®. Vraag en aanbod worden automatisch gekoppeld, waarna de verschillende partijen een melding krijgen. Is er een match? Dan kan de vrijwilliger offline te hulp schieten, uiteraard rekening houdend met de veiligheidsvoorschriften.

Ethias dekt gratis de Burgerlijke Aansprakelijkheid en Lichamelijke Ongevallen voor activiteiten in het kader van App4You.

 

"Met deze actie roept Ethias opnieuw op om elkaar te helpen. Omdat we rechtstreeks in contact staan met onze verzekerden, zijn wij ons ten volle bewust van het leed dat de vele slachtoffers van het uitzonderlijk slechte weer van deze week ervaren. Dankzij dit digitale platform, verder gaand dan haar engagement als verzekeraar en met de steun van haar 1.900 medewerkers, maakt Ethias het mogelijk dat vrijwilligers en slachtoffers elkaar kunnen ontmoeten."

 Philippe LALLEMAND, CEO

Ethias staat aan de zijde van haar verzekerden

Wil een klant, particulier of collectiviteit, schade aangeven? Ethias is bereikbaar!

  • Collectiviteiten en ondernemingen (B2B): Onze inspecteurs zijn beschikbaar en staan klaar om op het terrein te gaan.
  • Particulieren (B2C) kunnen gemakkelijk en snel schade aangeven via de online Klantenzone.

Ethias wil altijd dicht bij haar klanten staan, hen begeleiden in hun dagelijkse leven, hen gemoedsrust bieden. Vanzelfsprekend blijven wij dit in een crisissituatie als deze meer dan ooit doen.

Om onze website optimaal op uw beeldscherm te kunnen weergeven raden wij u aan een meer recente versie van uw browser te gebruiken.
Mozilla Firefox, Google Chrome ou Internet Explorer