fr

Wout van Aert speelt hoofdrol in nieuwe campagne Ethias

2022_05_WvA_Oasis_News_NL

 

Hasselt, 24 mei 2022 – Verzekeringsmaatschappij Ethias lanceert op maandag 30 mei een nieuwe campagne met in de hoofdrol Wout van Aert. Het motto van de campagne, “samen gaan we ervoor”, is een oproep aan alle Belgen om er voor elkaar te zijn en samen ambitieus te durven zijn. 

Het is de eerste keer ooit dat Wout van Aert de hoofdrol speelt in een campagne van Ethias. De Belgische kampioen wielrennen en veldrijden is sinds januari 2022 ambassadeur van Ethias en het nationaal boegbeeld van de verzekeringsmaatschappij. Van Aert en Ethias delen de waarden menselijkheid, solidariteit en ambitie, en geloven beiden sterk in de kracht van samenwerking.

In de nieuwe nationale campagne van Ethias lanceert de verzekeraar samen met Wout van Aert een warme oproep tot meer samenwerking en solidariteit onder het motto “samen gaan we ervoor”. Wout van Aert staat daarbij symbool voor samenwerking, menselijkheid en het belang van familie. De topsporter was destijds één van de eersten die zijn vrouw en zoontje meenam op stage in het buitenland, een voorbeeld dat ondertussen door tal van andere renners gevolgd werd

“Samen komen we verder dan alleen”

“We hebben de laatste weken hard gewerkt aan deze campagne en ik kijk er ontzettend naar uit om deze nu te lanceren. Ik beschouw mezelf bovenal als familieman en ben iedereen ontzettend dankbaar die mij doorheen mijn carrière steunde, ook op moeilijke dagen. Ik weet dat ik kan rekenen op de steun van mijn vrouw en zoontje, maar ook op alle fans thuis. Dat maakt voor mij het verschil en wens ik elke Belg toe. Met deze campagne roepen we alle Belgen op om er voor elkaar te zijn. Want samen komen we verder dan alleen”, zegt Wout van Aert.

“Wout Van Aert is het ideale boegbeeld voor deze campagne. We voelen ons al jaren geïnspireerd door het verhaal van Wout, zijn doorzettingsvermogen en zijn ambitie. Dat hij ondanks al zijn successen ook bescheiden is gebleven, maakt hem de perfecte belichaming van de waarden van Ethias. Wout is voor ons hét bewijs van de kracht van samenwerking. We hopen dat alle Belgen zich net als ons door zijn voorbeeld laten inspireren. Want iedereen gaat op zijn manier kleine of grote uitdagingen aan, met vallen en opstaan. Daarbij kunnen we allemaal iets van Wout leren”, voegt Philippe Lallemand CEO van Ethias toe.

De nieuwe campagne met Wout Van Aert is een verlengstuk van de purpose van Ethias, “samen mens durven zijn”. Die visie kwam de laatste maanden ook tot uiting in tal van solidariteitsinitiatieven van de verzekeringsmaatschappij. Zo zetten meer dan 100 medewerkers van Ethias zich in als vrijwilligers in de nasleep van de overstromingen in Wallonië, door drank en eten uit te delen aan getroffen gezinnen Daarnaast werd, met succes, alles op alles gezet voor een snelle verwerking van de schadedossiers gelinkt aan deze overstromingen. Ethias verdeelde in 2022 ook al 450.000 euro onder 18 OCMW’s om armoede onder jongeren te bestrijden. De campagne lanceert op 30 mei in heel België, en zal onder meer te zien zijn in op tv, in het straatbeeld, en tal van digitale kanalen.

Om onze website optimaal op uw beeldscherm te kunnen weergeven raden wij u aan een meer recente versie van uw browser te gebruiken.
Mozilla Firefox, Google Chrome ou Internet Explorer