011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Autopech: wat nu?
U bent onderweg naar vrienden als uw auto plots vreemde geluiden maakt, een laatste keer tegensputtert en er vervolgens helemaal de brui aan geeft. Help, wat nu gedaan! Een probleem met de motor? Of een lege brandstoftank? Een lekke band of platte batterij? Autopech is en blijft een nachtmerrie voor iedere bestuurder. Maar geen nood. Ethias zet graag op een rij wat u in zo'n situatie het beste doet.
Veiligheid eerst!
Autopech? Daar krijgt u natuurlijk stress van. Toch heeft panikeren geen zin. Hou het hoofd koel en pak de situatie aan zonder kostbare tijd te verliezen. Vergeet nu heel even de oorzaak van de pech. U zult achteraf nog tijd genoeg hebben om hierover na te denken. Negeer ook gewoon het getoeter van de andere bestuurders omdat uw wagen in panne hen hindert. Maar waar moet u dan wel in de eerste plaats aan denken? Juist!
Uw veiligheid. Zowel die van uw passagiers als die van de andere bestuurders die achter u komen. Zij zien deze hindernis niet altijd meteen aankomen.
Zo zien de andere bestuurders dat u een probleem hebt of zullen ze op zijn minst beter gaan opletten.
Ga op de autosnelweg op de pechstrook staan, liefst zo rechts mogelijk. .
Let op als u uit uw wagen stapt. Laat uw passagiers zo snel mogelijk uitstappen en zorg dat ze zo ver mogelijk weg zijn van het verkeer. Vraag hen om op de stoep, in de berm of waar mogelijk achter de vangrails te gaan staan. Zijn er dieren aan boord? Hou ze dan aan de leiband of laat ze in hun transportbox zitten.
Dat is verplicht op autosnelwegen en autowegen. Zorg ervoor dat het steeds in uw handschoenenkastje ligt. Het is ideaal om meerdere hesjes in uw wagen te hebben. Zo heeft u er eentje bij voor iedere passagier. Vergeet tot slot niet dat u nog steeds een onverwacht obstakel bent voor andere bestuurders, zelfs met uw fluohesje aan!
Ter herinnering: u moet deze driehoek op 100 meter afstand van uw wagen plaatsen op autosnelwegen en op 30 meter op gewone wegen. Kan dat niet? Plaats de driehoek dan wat dichterbij of eventueel op uw voertuig. Verlies daarna geen tijd en breng uzelf in veiligheid. Opgelet: steek nooit een autosnelweg of snelle verbindingsweg over. En blijf nooit voor de vangrail staan of in uw voertuig zitten.
Gebruik uw mobiele telefoon om de pechverhelper van uw keuze of het nummer 112 te bellen (opgelet: enkel op autosnelwegen, N-wegen of bij een gevaarlijke situatie). Dat nummer geldt overal in de EU en in Israël, Noorwegen en Rusland.
Dat is nog makkelijker! Bel het nummer 011 28 28 28 en wij sturen zo snel mogelijk gratis een pechverhelper langs. Ongeacht of u in België of in (geografisch) Europa bent, en zelfs voor een batterij die tegensputtert of een lekke band voor uw eigen deur. Kan uw auto niet ter plaatse hersteld worden? Dan brengen we hem naar een garage vlakbij waar hij wel hersteld kan worden. Koos u bovendien voor de formule Car & Family Plus? Dan krijgt u gedurende 5 dagen een vervangwagen.
Niet vergeten
Het is altijd een goed idee om in de kofferruimte wat basisspullen te hebben die van pas kunnen komen bij autopech. Denk aan een autokrik of een hendel voor bij een lekke band. Nog een must zijn klemmen om de batterij weer op te laden, een zaklamp (op batterijen!), een deken (om geen kou te vatten als u lang op de hersteller moet wachten), een opvouwbare jerrycan voor benzine enz..
Uw auto spreekt
Help, uw auto slaat helemaal tilt! En het rode lampje op uw dashboard voorspelt ook al niet veel goeds. Maar wat betekent het precies? Dit artikel kan u helpen om de lampjes op uw dashboard te ontcijferen.
Handige Harry?
• Een lekke band maar niet meteen hulp in de buurt? Geen nood, zelf een band vervangen is veel makkelijker dan het lijkt! Bekijk zeker onze tutorial.
• Oeps, u hebt de foute brandstof getankt? Geen paniek, dit is wat u moet doen.
• Batterij helemaal plat? Met deze drie tips krijgt u uw auto weer aan de praat.
De acht meest voorkomende soorten autopech
(cijfers Ethias januari 2017 > december 2018)
#1 Starten, platte batterij
#2 Lekke band
#3 Motorprobleem
#4 Koppeling en versnellingsbak
#5 Handrem
#6 Oververhitting
#7 Foute brandstof
#8 Alternator